·
1. Všeobecne
Tovar je dodávaný za nižšie uvedených podmienok. Vo všetkom ostatnom platia
ustanovenia § 409 a nasledujúce Obchodného zákonníka číslo 513/1991Sb., V znení
neskorších predpisov (ďalej len Obch. Zák.).
2. Dohodnutie zmluvného vzťahu -
objednávanie
2.1.
Všetky objednávky podané prostredníctvom internetového obchodu fontini.sk sú záväzné. Podaním objednávky kupujúci
potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami vrátane podmienok
reklamácie a že s nimi súhlasí.
2.2.
Objednávka kupujúceho musí byť podaná písomnou formou (list, e-mail, fax) a
musí obsahovať špecifikáciu výrobku, množstvo dodaného výrobku, dodaciu a
fakturačnú adresu, kontaktnú osobu, telefónne spojenie a e-mailovú adresu .
2.3.
Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká v momente prevzatia
objednaného tovaru kupujúcim.
2.4.
Všetky objednávky sú považované za záväzné pre objednávajúceho (kupujúceho). Ak
predávajúci potvrdí došlú objednávku bez výhrad, vznikne kúpna zmluva záväzná
pre obe strany.
2.5.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom
predpísaných údajov a náležitostí.
2.6.
Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v registračnom formulári.
2.7.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho, pod podmienkou zaplatenia
kúpnej ceny, jeho prevzatím.
2.8.
Vyplnením registračného formulára, či záväznej objednávky v rámci internetového
obchodu fontini.sk, kupujúci dáva predávajúcemu súhlas na zhromažďovanie a
archivovanie osobných údajov o kupujúcom a o jeho nákupoch.
2.9.
Vyhlasujeme, že všetky tovary, ponúkané v rámci internetového obchodu
fontini.sk, pochádza zo skladov oficiálnych výrobcov a dovozcov.
2.10.
Ceny uvedené v cenníku sú konečné.
2.11.
Predajca si vyhradzuje právo odmietnuť vybavenie objednávky, pokiaľ sú
objednávacie údaje neúplné, alebo vzbudzujú pochybnosť o skutočnom úmysle
zákazníka objednať tovar. O tomto odmietnutí zašle predávajúci informáciu na
e-mailovú adresu zákazníka.
2.12.
Naša firma si vyhradzuje právo pri
objednávke nad 100 €, - požadovať platbu v plnej výške zálohovou faktúrou.
Dodacia lehota začína plynúť po uhradení zálohovej faktúry (po pripísaní
čiastky na náš účet alebo na základe výpisu z banky). Ak zákazník nereaguje na
tretiu výzvu na uhradenie zálohovej faktúry, telefonicky, e-mailom alebo sms,
objednávka je stornovaná a oznámenie o storne bude zákazníkovi zaslané
e-mailom. Na základe toho si firma vyhradzuje právo odmietnuť ďalšiu objednávku
od zákazníka.
3. Dodacia lehota
Po potvrdení objednávky e-mailom je objednávka platná a zaevidovaná. Tovar je vyrábaný
na zákazku a preto sa jeho
expedícia posúva o termín dodania výrobcom,
obvykle 3-6 týždňov podľa dispozícií jednotlivých výrobcov. Ak
nie sme schopní objednávku zaistiť v primeranom termíne, budeme Vás
kontaktovať. Do jedného až troch dní od expedície Vám dorazí zásielka na Vami
zvolenú adresu.
4. Realizácia dodávok
4.1.
Dodávka je zo strany predávajúceho splnená naložením tovaru na dopravný
prostriedok a odovzdaním tohto tovaru vrátane dokladov sprevádzajúcich tovar
buď priamo kupujúcemu, alebo určenému prvému verejnému dopravcovi. Dopravca je
sprostredkovaný predávajúcim.
Spôsob dopravy: Slovensko
Pre dopravu balíkov používame prepravnú firmu DPD. Tovar je zasielaný touto
prepravnou spoločnosťou, alebo je možné
tovar po dohovore vyzdvihnúť osobne. Katalógy zasielame Slovenskou poštou.
4.2.
Ak zabezpečuje prepravu tovaru na miesto určenia podľa dispozícií kupujúceho
predávajúci, je kupujúci povinný zabezpečiť bezodkladné prevzatie tovaru
vrátane jeho zloženia v dohodnutom mieste dodania. Ak dôjde k zdržaniu z dôvodu
prekážok na strane kupujúceho, je predávajúci oprávnený účtovať za každú začatú
hodinu čakania taxu podľa sadzobníka dopravcu.
4.3.
Tovar je nutné skladovať a prepravovať v súlade s ustanoveniami príslušnej
technickej dokumentácie. Nedodržanie podmienok skladovania a manipulácie môže
byť dôvodom na odmietnutie reklamácie.
4.4.
Pri každej objednávke je potrebné dohodnúť dodaciu lehotu. Dodacie lehoty
platia s výhradou nepredvídateľných prekážok (vyššia moc) na strane
predávajúceho.
4.5.
Dodacia lehota začína plynúť prvým pracovným dňom po prijatí objednávky
kupujúceho. Platia písomne potvrdené dodacie lehoty alebo všeobecne smerné
dodacie lehoty. Za splnenie dodacej lehoty predávajúcim sa považuje prítomnosť
tovaru na sklade hotových výrobkov predávajúceho alebo pozri bod 3.
5. Obaly
5.1.
Predávajúci je povinný zabezpečiť dodávaný tovar v obaloch, ktoré svojím
charakterom zodpovedajú jednotlivým druhom tovaru pri jeho bežnej preprave a
manipulácii.
6. Ceny
6.1.
Ceny tovaru sú určené cenníkom predávajúceho, platným v čase uskutočnenia
dodávky. Prípadné dohodnuté zľavy sú uvedené v zmluve. Cenníky obsahujú ceny
bez DPH a platia do vydania nového cenníka.
7. Platobné podmienky
7.1.
Tovar v hodnote do 100, - € vrátane DPH je zasielaný na dobierku. Pri cene
tovaru od 100, - € s DPH (vrátane) a vyššie požaduje predávajúci uhradenie
celej sumy vopred formou zálohovej faktúry.
7.2.
Ak kupujúci nedodržuje platobné podmienky, najmä ak je v omeškaní s platbami,
bude to považované za podstatné porušenie zmluvných vzťahov a predávajúci je
oprávnený:
a) znížiť alebo zrušiť dohodnutú zľavu z ceny tovaru,
b) zastaviť dodávky, bez toho aby to znamenalo porušenie kúpnej zmluvy,
c) odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Vyššie uvedené možno použiť samostatne alebo v kumulácii s ďalšími.
8. Kvalita
8.1.
Za dohodnutú akosť sa považujú úrovne technických ukazovateľov vlastností
uvedených v technickej dokumentácii výrobcu.
9. Záruka, záručná lehota
9.1.
Predávajúci poskytuje záruku za kvalitu tovaru v rozsahu technických
ukazovateľov vlastností uvedených v technickej dokumentácii takto: záruka sa
poskytuje na dobu najmenej 24 mesiacov, podľa Obch. zák., od dodania tovaru ak
nie je v zmluve dohodnuté inak.
9.2.
Záruka sa nevzťahuje na tovar, na ktorého poškodeniu došlo po splnení dodávky
predávajúcim neodborným skladovaním a manipuláciou, ako aj nedodržaním
predpísaných postupov pri montáži.
9.3.
Pre uplatnenie nárokov z titulu vady tovaru - reklamácie - platia tieto
nasledujúce podmienky:
• kupujúci
je povinný vykonať kontrolu tovaru pri jeho prevzatí a to bezodkladne. V
prípade zistenia zjavné vady je potrebné uplatniť reklamáciu bezodkladne,
a to písomne.
• skryté
vady je kupujúci povinný reklamovať ihneď po ich zistení, najneskôr však
do 30-ti dní od dátumu dodania výrobku, a to písomne, s výnimkou vád, na
ktoré sa vzťahuje záruka na akosť podľa týchto VOP.
•
nedodržanie reklamačných lehôt má za následok zánik nárokov
uplatňovaných kupujúcim z titulu vád tovaru. Predávajúci odstráni chyby
buď opravou, náhradný dodávkou za chybný (prípad. chýbajúci) tovar, alebo
poskytne zľavu z ceny.
• za škody
spôsobené počas prepravy tovaru nesie zodpovednosť dopravcu.
• náhradu
škôd vzniknutých počas prepravy bude po dopravcovi vymáhať objednávateľ
dopravy.
•
predávajúci má právo prehliadky reklamovaného tovaru, kedykoľvek pred uznaním oprávnenosti
reklamácie. Preto je kupujúci povinný tovar vrátiť alebo uložiť chybný tovar
oddelene až do vybavenia reklamácie, inak nebude jeho reklamácia uznaná.
• ak dôjde
zo strany kupujúceho k ďalšiemu predaju tovaru, je kupujúci povinný riadne a
preukázateľne zoznámiť nadobúdateľa s predpisom pre prípravu a aplikáciu daného
tovaru.
10. Nebezpečenstvo škody na tovare
10.1.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu splnenia
dodávky (pozri článok 3) s výnimkou prípadu, keď cestnú prepravu tovaru
zabezpečuje predávajúci. Potom prechádza nebezpečenstvo škody na kupujúceho vo
chvíli prevzatia tovaru v mieste dodania. Kupujúci musí v tomto prípade
zabezpečiť, aby z dôvodov prípadných nárokov voči dopravcovi preukázateľne
zistil skutočný stav tovaru ešte pred vyložením nezaujatou oprávnenou osobou.
10.2.
Pri skladovaní je kupujúci povinný dbať pokynov uvedených v technickej
dokumentácii, najmä s ohľadom na teplotu, vlhkosť, UV žiarenie a polohu pri
skladovaní.
11. Manká a reklamácie
11.1.
Prípadné poškodenie časti dodávky pri doprave neoprávňuje kupujúceho na
vrátenie celej zásielky.
11.2.
V prípade neoprávnenej reklamácie si predávajúci vyhradzuje právo požadovať od
kupujúceho úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s riešením takejto
reklamácie (napr. posúdenie špecializovaného ústavu, expertíza znalca,
viacnásobné prepravné náklady spojené len s riešením reklamácie a pod).
12. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
(vrátenie tovaru)
12.1.
Kupujúci, ktorý nekupuje tovar v rámci svojej obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti má právo podľa odseku 6 novely občianskeho zákonníka
č.367/2000 odstúpiť od zmluvy do 7 dní od prevzatia tovaru. Ak sa tak rozhodne,
musí nepoškodený tovar, bez známok užívania alebo opotrebovania, v pôvodnom
obale poslať späť v uvedenej lehote (určujúci je dátum odoslania). Po obdržaní
vráteného tovaru, predávajúci obratom zákazníkovi vráti späť zodpovedajúcu
čiastku vopred dohodnutým spôsobom. Kupujúci nemôže odstúpiť podľa odseku 7 od
kúpnej zmluvy na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre
jeho osobu, ako aj tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo
zastaraniu.
12.2.
Nie je možné poslať vrátený tovar na dobierku. Takto vrátený tovar nebude
prijatý a predlžuje sa tým doba vybavenia.
13. Záverečné ustanovenia
13.1.
Predávajúci aj kupujúci sú povinní v rámci svojich možností postupovať tak, aby
minimalizovali prípadné škody, straty či riziká, ktoré môžu vyplynúť z činností
spojených s plnením zmluvy alebo z použitia tovaru.
13.2.
Každá zo zmluvných strán dôsledne zabezpečia dodržiavanie dôvernosti obchodných
informácií, ktoré sa týkajú vzájomného zmluvného vzťahu.
13.3. Salvatoriánska doložka
Ak jedno alebo viac ustanovení týchto VOP stratí platnosť, zostanú ostatné
ustanovenia platné bezo zmeny.
13.4
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach
predávajúceho, v deň odoslania elektronickej objednávky kupujúcim.
13.5.
Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad prijíma všetky
ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky,
ako i v deň odoslania objednávky, platnú cenu objednaného tovaru vrátane
prepravného či uvedenou v katalógu internetového obchodu fontini.sk, ak nebolo
v konkrétnom prípade preukázateľne dohodnuté inak. Odoslanou objednávkou je
kupujúci neodvolateľne viazaný.
13.6.
Storno objednávky môže zákazník bez súhlasu predajcu vykonať maximálne do 24
hodín od objednania, alebo potom, ak je dodávateľom prekročená písomne
potvrdená dodacia lehota. V ďalších prípadoch je nutná dohoda s predajcom.
13.7.
Účastníci sa výslovne v zmysle ust § 262 odseku 1 obchodného zákonníka dohodli,
že nie je podmienkami výslovne stanovené inak, riadia sa ich práva a povinnosti
obchodným zákonníkom, najmä jeho ust § 409 a nasl.
14. Riešenie sporov
14.1.
Zmluvné strany sa zaväzujú všetky spory, ktoré by mohli medzi nimi vzniknúť z
kúpnych zmlúv riešiť predovšetkým priateľsky.
14.2
Všetky vzťahy založené týmito podmienkami sa riadia právnym poriadkom SR.
15. Arbitrážna doložka
15.1.
Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že prípadné spory vzniknuté medzi nimi z
právnych vzťahov založených kúpnu zmluvu alebo v súvislosti s ňou, a zo zmlúv s
tretím subjektom, o postúpení pohľadávok za kupujúcim na predávajúceho, budú
rozhodovať s konečnou platnosťou na Rozhodcovskom súde v rozhodcovskom konaní v zmysle
zákona číslo 216/1994 Zb., o rozhodcovskom konaní a výkone rozhodcovských
nálezov, podľa jeho Poriadku a pravidiel, jediným rozhodcom, vymenovaným
predsedom Rozhodcovského súdu. Rozhodcovské konanie bude prebiehať na základe
písomných podkladov a vyjadrení predkladaných stranami. Ústne rokovania bude
zvolané v prípade, ak to bude rozhodca považovať za potrebné na vydanie
rozhodnutia. Zmluvné strany sa zaväzujú splniť všetky povinnosti im uložené v
rozhodcovskom náleze v lehotách v ňom uvedených.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné do odvolania a sú neoddeliteľnou
súčasťou každej kúpnej zmluvy.